Friday, December 24, 2010

We wish you...



Wij gaan vandaag de laatste dingetjes nog inslaan, de stoofpeertjes opzetten en de laatste cadeautjes onder de boom zetten. Ben moet vandaag nog met de TNT bus de weg op maar als hij vanavond thuis komt vieren we kerstavond.

Dit jaar vieren we een bijzondere Kerst. 25 Jaar geleden, op tweede Kerstdag, hebben we onverwachts afscheid moeten nemen van mijn moeder. Ik kan me die dag nog als de dag van gisteren herinneren...

25 Jaar geleden, op eerste kerstdag, gingen wij op bezoek bij pa en ma. Ik had namelijk leuk nieuws! De dag ervoor was ik bij de huisarts geweest en hij kon me vertellen dat ik zwanger was! We waren allemaal dol gelukkig en stiekem hoopte ik op een meisje die ons gezin compleet zou maken. Dat ongecompliceerde gevoel hield precies 1 dag stand. De volgende dag kregen we om 7 uur 's ochtends een telefoontje van Gerard, mijn zwager die helaas ons ook al ontvallen is, dat ma was overleden...Ze heeft Linn nooit in haar armen gehouden en nooit met eigen ogen kunnen zien, hoeveel ze op haar oma leek...

En dit jaar herdenken we Ma, Pa, Leo, Ma Lou en Gerard, Berry en Chiel's vader en moeder...met een grote kerstboom vol met lichtjes! Ook al hebben ze allemaal een lege plek achter gelaten in onze familie... Elk lichtje in de kerstboom staat voor een engeltje, die liefdevol op ons neerkijkt vanuit de hemel...althans zo zie ik dat.
We herdenken niet de hartverscheurende momenten, maar herdenken met liefde hun leven en de indrukken die ze achter gelaten hebben...

Hele fijne kerstdagen en heel veel geluk, voorspoed en gezondheid voor 2011!

Have a nice day!

6 comments:

Mickey said...

ja, zeg, nou heb ik traantjes.
Merry x mas liefies, met veel engeltjes, lichtjes en mooie herinneringen. Ook hier branden kaarsjes voor diegenen die er niet meer zijn.Het is zo herkenbaar wat je schrijft...
X

Lody said...

Ik denk we zo allemaal onze gevoelens hebben met Kerstmis, licht van feest. Jazeker ook bij mij zijn er dit jaar veel meer lichtjes dan anders Ik wens al je bloglezers bij deze hele fijne kerstdagen en voor 2011 een schitterend jaar vol liefde, geluk en gezondheid.

XX Lody

miss honeybee said...

@ Mickey
Jullie ook fijne feestdagen en ik begrijp precies wat je bedoelt...
Dikke knuffel

@ Lody,
Tot morgenmiddag!

Arlene said...

Ansje je hebt het goed verwoord,en ook bij mij lichtjes,kaarsjes en warmte,ik weet zeker dat iedereen die er niet meer is op ons neerkijkt en ons nog steeds lief heeft,ze zijn pas echt niet meer in ons leven als we niet meer over ze praten!Ik was vanmorgen nog even op de begraafplaats,zo mooi wit en zo stil, ik werd er helemaal rustig van!Dikke kus van je zus!

simone said...

Inderdaad, veel, heel veel lichtjes, een hoofd en hart vol herinneringen.......... Ik weet nog dat ma bij mij op de bank zat 1e kerstdag, mijn hand vast hoeld over mijn 6 maanden zwangere buik wreef en zei, het komt wel goed met die kleine........ Dat is ook zo..... alleen heeft ma ook onze 2kinderen nooit mogen vast houden of zien......

Anonymous said...

precies Simone!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails