Sunday, March 16, 2008

Dagje sight-seeing

Zaterdagmorgen om 10.00 uur stond Chiel alweer in het hotel om Nico op te halen. Ze moesten nog even wat werken en rond 12 uur werd ik gebeld. Of ik zin had om mee te gaan naar Sai Kung of Cheung Chau Island.
Altijd! Heerlijk om daar rond te lopen.

Eerst gingen we nog naar North Point. We konden niet vinden wat we zochten, maar ik heb weer een marktje ontdekt! Lekker local. Geen toerist te vinden. Helemaal goed.
Toen op weg naar Sai Kung. We hebben rond gelopen, alle makelaarskantoortjes bekeken, genoeg folders mee genomen om de aankomende weken wat leesvoer te hebben, koffie gedronken bij een Thai's restaurantje en een boottocht in een sampan gemaakt!



We zaten bij het oude echtpaar midden in de "woonkamer" op hun bootje. Zij wonen ook op die boot en zo nu en dan pikken ze wat toeristen op om een centje bij te verdienen. Het enige nadeel was dat wij geen chinees spraken en zij geen engels! Een chinese dame die toevallig in de buurt was, hielp ons uit de brand. Voor 120 hkd mochten we een uurtje op de boot. Heerlijk in het zonnetje naast de jerrycan met diesel!



Toen we weer terug op de kade stonden, nog een stukje gelopen, wat broodjes gehaald bij de bakker en toen was het wachten op de taxi. Eenmaal thuis in TST zijn we naar Knutsfort Terrace gegaan om nog een drankje te nemen, weer naar het hotel en een uurtje later hebben we Nico en Ingrid weer opgehaald om te gaan eten. Bij Mortens. Het Steakhouse van Hong Kong.
Ik had niet meer in m'n hoofd hoe laat precies ik de tafel had geboekt, dus even bellen met het restaurant. De man was zo blij dat ik belde want hij was bezig om alle gasten af te bellen. Pardon? Ze hadden een keukenbrand gehad en het restaurant stond vol rook! Oeps!

Vlug bellen met Ruth"s Chris Steakhouse en gelukkig konden we daar nog terecht. Zaaalig gegeten (tonijn voor mij!), Michael en Cynthia kwamen we ook nog tegen. Zij zaten een tafeltje naast ons met hun vrienden!

Na het eten zijn we naar het hotel gegaan. Nog een colaatje gedronken en toen was het tijd om afscheid te nemen van Nico en Ingrid. Zij vertrekken zondag naar Bangkok voor 2 dagen en dan gaan ze terug naar NL. Het was weer gezellig en tot de volgende keer maar weer!

No comments:

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails