Friday, August 22, 2008

Typhoon Nuri


Het is vrijdagmorgen 10 uur in Hong Kong. Het is stil buiten... je hoort geen verkeer, geen drilboren en als ik naar beneden kijk uit ons flatje, zie je niemand op straat... En Jos is nog in NL! (Jos is altijd weg als er een T8 is!) Dat kan maar 1 ding betekenen. Het is T8!

Sinds vanmorgen 8 uur is de Typhoonwarning nummer 8 van kracht. Ik keek net naar het nieuws en deze waarschuwing blijft de hele dag en avond van kracht. De wind beukt nu op de ramen en het is af en toe best eng. Het verschil met nu en de laatste keer van een paar weken terug is:
ZE VERWACHTEN EEN DIRECT HIT! Gedverdemme....

De typhoon is nu 150 kilometer vanaf Hong Kong. De scholen zijn allemaal dicht. Er rijden geen bussen en taxi's. Alle in- en uitgaande vluchten zijn gecancelled. De airport is dus gesloten. En misschien nog belangerijker...de winkels en restaurants zijn gesloten! Wat?! Jazeker, er zijn geen winkels open! Dan weet je dat het goed menes is in Hong Kong. Dat is het laatste wat ze sluiten!!

Gelukkig is Chiel thuis, dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken. Wij gaan lekker vandaag thuis maar aan de Wii-bowling competitie, hihi. We kunnen nergens anders heen.

Hoorde net dat Ankie en de dressuurploeg vandaag naar NL zouden vliegen, maar ook dat gaat niet door. Jullie moeten nog even wachten met de oranje gekte. De olympische paardensport is gisteravond laat nog afgerond in Shatin vanwege T8. Alles is dus afgewerkt.

Nou...ik hou jullie op de hoogte!

1 comment:

Anisah said...

eeeks. heard from kamilah, even the sign boards are falling off!! stay indooors ok!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails