Wednesday, September 22, 2010

Over en uit

T'is weer voorbij. Onze korte "doe"vakantie is voorbij gevlogen en nu zitten we in de Quantas Lounge op het vliegveld in Sydney te wachten totdat we kunnen boarden.

De laatste dagen hebben we onszelf moeten vermaken. Jesse is op maandagmiddag terug gevlogen naar HK. Nadat hij met ons nog 1 keertje door de Botanische Tuinen had gelopen, keerde hij terug naar het hotel en liepen wij verder richting KingsCross. We hebben lekker geslenterd, bootjes gekeken, mooie huisjes gekeken en ergens een bakkie gedronken. Eigenlijk voel je je een beetje ontheemd als je ineens iemand mist, maar de volgende dag ging het beter.

In de vroege morgen gingen we opnieuw de ferry op om deze keer naar Taronga Zoo te gaan. We hadden er beiden wel wat van verwacht. Ik bedoel ...Australie...wildlife...dat moet toch wel een super dierentuin zijn! Ook dit tripje kostte een klein fortuin maar dan zat daar wel de ferry bij in. Wij hadden toen nog niet door dat we met 10 minuten weer van de ferry af zouden lopen omdat de dierentuin zo dichtbij lag!!
Maar goed. Ik heb mijn koala's gezien, net als de wombats, de tasmanische duivel en de stokpaardjes en daar ging het om. Maar om even de gedachten te bepalen, in Epe was jaren geleden het dierentuintje de Wissel waar je een kwartje in een opgezette leeuw kon gooien die vervolgens dan rood flikkerende oogjes kreeg. Dit leek er wel veel op!

Vandaag hebben we de Hop on Hop off bus genomen. En we zijn op Bondi Beach geweest. Leuk om te zien dat dit strand eigenlijk veel kleiner is dan we op TV kunnen zien. Maar het Lifeguard huisje stond er en de golven waren inmens hoog.  Wij zijn niet eens het strand opgelopen maar lekker over de boulevard wezen slenteren want het was KOUD! Belachelijk dat de 1 in zwemkleding rondloopt  en de ander zo dik is ingepakt dat het lijkt of zij net van de wintersport terug zijn! En ik word bek af van al die sportieve mensen die aan het hardlopen, zwemmen, surfen en fitness aan het doen zijn! Pff...

Morgen als we thuis zijn zal ik alle foto's er op zetten. Nu neem ik nog een drankje want we gaan zo boarden. Nog even fijn een stukje vliegen...


Have a nice day!

3 comments:

Fiona Teeuw said...

Een prettige terugvlucht toegewenst. Ik zag op de Sydney-Marathon site dat vandaag de finish-foto's / filmpjes beschikbaar komen. Ga vanmiddag even kijken of ik Chiel en Jesse zie....

Fiona Teeuw said...

Prettig dat Jesse zelfs tijdens het lopen aan zijn sponsor denkt! Maar wat Chiel allemaal te zeggen heeft dat wil ik graag later nog even van hem vertaald krijgen...
Praatjesmakers... dat zijn het!

Mickey said...

enjoy je weekje HK, groetjes aan theresita en we gaan daten in Druten, llijkt me helemaal grappig!

x

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails