Tuesday, September 07, 2010

To sleep or not to sleep...that's the question!

Ik ben altijd verbaasd om te zien hoe onze Chinese medemensen overal en nergens kunnen slapen. Een 'power nap' in de metro, staand bij het stoplicht, na de lunch met het hoofd op tafel, achter de pc op het werk, bij de Ikea in de showroom, je kan het zo gek niet bedenken of er slaapt wel iemand...


Ik heb van de week eens op internet gekeken en er is zelfs een boekje uitgebracht met uitsluitend foto's van slapende Chinesen. De website van deze Duitse meneer heet www.sleepingchinese.com
Ik vond ook wat andere berichten over deze website en niet iedereen is hier blij mee.


Hoe kan je nou slapende Chinesen op een foto zetten die hier overduidelijk geen toestemming voor hebben gegeven omdat ze slapen? Waarom worden Chinesen nou op deze manier aan de wereld getoond want ze zijn harde werkers! Recht van privacy!


Er zijn ook andere berichten. De cultuur in China is zoals getoond. Mensen slapen nou eenmaal in het openbaar overal en nergens! Niemand zit ermee om met de mond open in de metro te slapen! Het is 'the way of life'. Niets is verzonnen of in scene gezet...



Hoe dan ook, ik vind de foto's om te gillen en ze zijn op waarheid berust. De Duitser heeft de foto's gemaakt maar ik heb dit soort taferelen ook gezien!

Have a nice day!

6 comments:

simone said...

Tja er zijn grotere problemen in de wereld om je druk over te maken, nietwaar?? En inderdaad ze zijn gewoon komisch!!!!!!

Joke80 said...

Let vanavond ff op mijn blogje; er komt een leuke slaapfoto aan. Jeetje, ik word niet goed van dat geslaap in de middag pauze, is iedereen dan echt zo moe? We beginnen pas om 10.00 moet er dan om 12.30 al geslapen worden?? Grappig dat jij daar ook net vandaag over geschreven hebt! xoxo

miss honeybee said...

Zie je wel, alles berust op waarheid! Ik heb er vandaag eentje van mijn schouder geduwd in de metro. Ik stond bij de deur en zij sliep/stond achter mij!!

Sanne said...

Gegege, hilarische foto's, het is idd echt waar, ik heb er ook al eens over geblogt (in een vorig leven ;-)).

miss honeybee said...

Sanne! Wanneer krijgen we een blogje uit Amsterdam? We zitten hier allemaal met smart te wachten!!
X

Sanne said...

Lieve Ans, ik heb je reactie gezien en op mn eigen blog gereageerd :-) Het gaat gebeuren...

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails