Tuesday, September 07, 2010

Service Hotline

Normaal gesproken probeer ik 1 post per dag te plaatsen maar ik heb mezelf weer eens flink opgewonden vandaag...moet effe van het hart....dus hierbij een bonus!

Op 28 augustus jl, zo'n slordige 10 dagen geleden, heeft Chiel een Ipod shuffle gekocht. Zoals je kan zien, heel klein, en erg handig om te gebruiken bij hardlopen. Slim, want dit dingetje kan je aan je t-shirt klippen. Je kan verder niets...er zitten geen knoppen op, alleen maar een schuifknopje om hem aan te doen en hij weegt niets. Ook handig als je straks 43 km moet gaan lopen. Ideaal om mee te sporten! Tres simple.

Vorige week, gelijk na de aankoop, ging Chiel de loopband op. Helemaal blij met deze gadget, liep hij vol goede moed de sportzaal in. 2 Uur later kwam hij terug en hij keek niet zo blij meer...'hij hield er mee op!' Huh?! Hoe kan dat dan? Misschien moet je hem echt helemaal opladen aan de computer, dus dat ding heeft daarna de hele nacht aan de computer gehangen.

Gisteren ging Chiel opnieuw de sportzaal in. Met de shuffle. Getest en ja hoor, er kwam weer muziek uit. Maar na een half uur, opnieuw niets, nada, noppes. Daar kreeg Chiel toch wel de pest over in. Je koopt zo'n ding en dan houdt hij er steeds mee op. Balen natuurlijk. Dus ik dacht, ik ga vandaag eens naar het service centrum wat op de kassabon stond. Hij zit tenslotte nog een vol jaar in de garantie!

Dus ik de metro in naar Mongkok. Zoeken naar Nathanroad 664 en even later stond ik in de lift. Kamer 1101....hmmmm....deur op slot. Is er misschien een deurbel? Nee...Nog even aan de deur rammelen....nee echt op slot....shit! En wat nu? Een man die net de gang op liep kon mij vertellen dat ze verhuist waren. Naar Causewaybay!

Ik liep weer naar buiten en belde de service hotline die ook op de kassabon stond. De telefoon ging over en ik hoorde een dame iets in het Chinees brabbelen. 'Hello? Do you speak English?', vroeg ik. Opnieuw iets in het chinees en vervolgens werd er opgehangen! WTF?!...Ik weer bellen...en toen helemaal NIETS!! Tot 3 keer toe heb ik de telefoon helemaal over laten gaan totdat je automatisch wordt verbroken! Ik was pissig!!!

Ik heb een 'rustig' plekje opgezocht (alsof dat lukt in Mongkok) en opnieuw gebeld. Wonder boven wonder werd de telefoon opgenomen, in het chinees. 'Hello? Are you de service hotline?', vroeg ik lichtelijk geïrriteerd. En wat denk je dat ze zegt?... 'May be...' En gooide vervolgens de telefoon erop! Nou ja zeg!!

De eerste de beste taxi die langskwam hield ik aan, sprong erin en ben naar de winkel gegaan in Ocean Centre waar we de shuffle hebben gekocht. Gewapend met mijn kassabon en shuffle liep ik naar de balie. Op de mijn welbekende manier vertelde ik aan de man dat ik nog geen 2 weken een shuffle bij hem had gekocht en dat hij het nu al niet meer deed. En vroeg ik hem, punt 1, waarom zo'n service centrum op de kassabon staat die niet meer bestaat, EN, punt 2, waarom zo'n service hotline de telefoon er op gooit! De beste man keek mij aan met een wat afwezige blik wat mij nog geïrriteerder maakte.


'May be she was busy...' antwoorde hij. Wat?! Busy?! Ze werkt potjandorie op de SERVICE HOTLINE van de CUSTOMER SERVICE!!! IK BEN EEN CUSTOMER!!! Misschien had ze dat dan kunnen zeggen, maar een telefoon erop gooien is verre van service! De baliemedewerker vloog onder de toonbank en kwam met een nieuw nummer die ik mocht bellen. Dat andere nummer was misschien niet het goede nummer, zei hij.

Getergd en pissig liep ik naar buiten. Ik weet ook wel dat die man er niets aan kan doen maar dit is zoooo typisch voor HK. Ze verkopen je van alles en daarna is het jouw probleem geworden. Grrr....
Om af te koelen liep ik Chiel's kantoor in. Eerst maar een kopje koffie. En gelukkig was daar Elvira...onze rots in de branding. Uit haar kaartenbak kwam dan eindelijk het goede nummer en adres van het Apple service centrum!

Dus ik de taxi weer in om naar jazeker...Mongkok te gaan. Dit service centrum kende ik wel want hier waren we ook geweest met de computer. De dame keek er naar en zei 'I see the problem. Water damage! You have been walking in the rain with the shuffle!' Wat?! Het moet toch niet gekker worden! Uh..nee. Ik heb gesport met dat ding. Want daarvoor is dat ding uitgevonden!!

Om een lang verhaal kort te maken (te laat!) ze stuurt de shuffle op naar Apple en als Apple begrip heeft voor deze situatie (het sporten MET shuffle op je t-shirt) zal Apple de kosten vergoeden...en anders mogen we een nieuwe kopen, natuurlijk op onze eigen kosten. Binnen 5 dagen krijg ik bericht. Ik weet zeker dat dit verhaal vervolgd gaat worden...



Have a nice day!

1 comment:

Yvon said...

Hmm, ook in HK is de service van Apple dus niet echt naar behoren... In NL zijn er al meerdere (vergelijkings)sites met klachten aangaande werking en service omtrent Apple. Had in HK toch écht iets anders verwacht, gezien de voor hen normale service!! Hopelijk wordt alles prima opgelost!!

Groetjes uit Druten!

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails