Saturday, September 18, 2010

We zitten in Sydney!

Jazeker, gistermorgen aangekomen in een prachtig Sydney met strak blauwe lucht maar allemaggies koud!! En ik bedoel ook echt koud! In de morgen voelt het als een winterdag maar zodra de zon op je bolletje schijnt stijgt het bloed naar het kookpunt. Zodra die zon weer even weg is, zakt het kwik gelijk naar beneden het vriespunt! Het mag dan ook geen wonder zijn dat ik hier dus ziek en zwak en snotterig in Sydney zit...met 3 truien!

Wij zitten in het Old Sydney Holiday Inn en op een steenworps afstand ligt Jesse in 'de vier seizoenen'. Maar beide hotels staan in The Rocks. Het oude centrum waar het allemaal begon....

Na aankomst zijn we direct gaan lopen naar het aanmeldcentrum voor de marathon. Via het opera gebouw, de botanische tuin, langs de cathedraal en de bomen vol vleer...ja wat zijn het eigenlijk...vleerhonden, vleerkonijnen, vleerkatten...ze zijn in ieder geval GROOT! De mannen hebben de spullen opgehaald en zijn nu klaar voor de start! Nog 1 nachtje slapen...

Daarna zijn we de brug opgelopen. Gewoon gratis! Over de stoep! Prachtig uitzicht! Terug met de trein om te zien waar we uitkwamen omdat Chiel en Jesse per trein naar de start gaan. De finish is bij het opera gebouw!

We zijn ook die middag al 2 keer naar de pinautomaat gelopen want Sydney is prachtig maar DUUR! Zelfs duurder dan NL!! Zo wilde ik gisteren papieren zakdoekjes en paracetamol kopen omdat ik al door mijn voorraadje was voordat het vliegtuig geland was. We pakten een pak met zakdoekjes, 10 pakjes in een pak...net zoals in NL of HK, samen met de paracetamol (12 tabletjes) een slordige 18 euro!!! Een flesje water bij de Seven/Eleven kost maar 4 euro!! Daar moest ik toch wel even aan wennen...Ik begreep ook ineens waarom Remy tijdens zijn reis in Australie, per week 1 pan macaroni maakte, en daar de hele week mee deed!

Maar Sydney is echt een prachtig dorp. Zo voelt het. Ja het is een stad maar kneuterig en gezellig. Naar verhouding weinig mensen op straat... Maar echt leuk!

En vanmorgen hebben we...tadadada....WALVISSEN GEZIEN!!! Wat geweldig! Super gaaf en de foto's en filmpjes krijgen jullie te zien als ik weer terug ben in HK. Internet is hier enorm traag. Het was ook helaas een dag met enorme golven. Daar werd zelfs op tv voor gewaarschuwd. Ik heb alles binnen gehouden en dat was meer dan mijn medepassagiers op het achterdek deden. Ik schommel nu nog steeds op mijn stoel. Chiel en Jesse hebben vanaf het upperdek alles gezien maar daar heb ik me helemaal niet aangewaagd.

Maar goed. Morgen om half 6 gaan we ontbijten bij Jesse in het hotel. Dan per trein naar de start...Om half 8 gaat het startschot en rond een uurtje of 1 hoop ik dan beide mannen weer aan mijn zijde te hebben!

Wordt vervolgd!

Have a nice day!

1 comment:

Lody said...

Ha lieverds, heel veel succes morgen. Waarschijnlijk zijn jullie nu al op en bezig warm te lopen.