Monday, September 07, 2009

Gold Coast en Yuen Long

Het was dus een rustig weekend. En een bloedheet weekend! Het was soms zo warm dat Chiel en ik niet eens puf hadden om naar buiten te gaan om iets te doen.

Zaterdagochtend vroeg hebben we wel eerst getraind en gelukkig was het wat bewolkt dus dat ging prima. Vervolgens ergens binnen in een winkelcentrum koffie gedronken, een broodje genomen, een nieuw renshirtje gekocht en daarna in de taxi naar Elements gegaan waar we naar de film zijn gegaan. Ben de naam even kwijt, maar het was een film met Denzel Washington en John Travolta. Leuke film. Wat gegeten bij Heaven on earth en toen zijn we beiden in de pyama op de bank gaan hangen. Heerlijk!

Zondag zijn we eens op stap gegaan per metro. Ik wilde wel eens zien waar Gold Coast nou precies ligt en hoelang het duurt voordat je vanuit de stad daar bent. Ik zie steeds advertentie's in de krant staan dat je daar een perfect appartement kan huren voor 9000 HKD en dat is voor Hong Kong begrippen erg goedkoop.

Gold Coast, dat heb ik nu geleerd, ligt tegenover het vliegveld aan de andere kant van het water. Het is een lange, lange reis voordat je daar bent. Eerst de hele groene lijn af en vandaar per minibus of taxi wat ook nog eens halfuur duurt. Niet handig dus. Een eigen auto is echt noodzakelijk. Maar eerlijk is eerlijk het ziet er prachtig uit. Prachtige huizen, appartementen en straten. Het doet denken aan St.Tropez met een enorme haven voor de deur waar niet de kleinste bootjes liggen. Een boulevard, een binnenpleintje met restaurantjes, kortom ze hebben echt hun best gedaan om het heel aantrekkelijk te maken voor (toekomstige) bewoners.

Deed me erg denken aan Discovery Bay. Alleen DB is meer voor jonge mensen met kinderen en honden en er mag geen auto rijden. Gold Coast is meer voor de oudere, gepensioneerde, welgestelde mensen en aan de auto's te zien hebben ze het niet slecht. Die zitten niet te wachten op een pannetje erwtensoep...

We hebben nog wat rond gelopen en koffie gedronken maar ik had al snel door dat dit het dus niet is. Na een bezoek aan het strand zijn we maar weer de taxi ingestapt. Een groene taxi. En ineens merk je dat je een stuk van de grote stad af bent. De taxichauffeurs begrijpen je niet echt, engels praten is niet vanzelf sprekend, en soms zie je geen mens op de weg!

We wilden naar Yuen Long. Ook daar heb ik advertenties gezien van hele huizen, met garage, tuin en zwembad voor nog geen 9000 HKD. Een koopje dus. Ook dit plekje wordt het niet. Nog verder van de stad, en niet gezellig. Onze taxichauffeur begreep geen woord van wat we zeiden en zette ons dus maar af onder het metrostation. "You shopping!" zei hij en parkeerde voor de ingang. Jammer.

Ik ben blij dat we het hebben bekeken omdat je het zo snel vergeet hoe makkelijk het leven is in de stad. Ik klaag wel steeds over die mensenmassa's, maar hierdoor is alles makkelijker. Maar ik heb het gezien en voorlopig hoef ik dus niet ergens achteraf te wonen. Verder zoeken dus naar iets met balkon of terras dichterbij.

Die avond hebben we weer gelopen en het ging lekker. Ik heb zelfs een extra 4 minuten gelopen! Hapje gegeten en toen weer lekker niets gedaan. Vanavond gaan we weer lopen want dan heb ik mijn 3 keer in de week training gehad. Alleen lopen zie ik niet zitten. Morgen vertrekt Chiel weer naar China.

2 comments:

Sanne said...

Dat Goldcoast zijn wij destijds ook gaan bekijken maar ik werd er accuut depri van - tis een soort centerparks waar je bijna niet weg komt. Ik zag me er al (of eigenlijk: niet dus) de hele dag zitten met Bibi terwijl Bauke op zijn werk zit(overigens voor hem ook geen pretje qua woon- werkverkeer). Brrrr...

Fiona Teeuw said...

Uit dit verhaal concludeer ik dat jullie op zoek zijn naar een appartement met een balkon of terras? Hoelang verwachten jullie dan nog in HK te wonen?

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails